lundi 8 février 2016

Apple 1984 Super Bowl Commercial Introducing Macintosh Computer (HD)

Mise en ligne le 25 juin 2010
Iconic 1984 Apple Computer Macintosh commercial conceived by Chiat/Day and directed by Ridley Scott was nationally aired on television only once - during the 3rd quarter of the 1984 Super Bowl football game.


Based on George Orwell's novel, Nineteen Eighty-Four (authored in 1949) the spot provided the allegory of the new Apple Macintosh computer providing an inspirational creative spark that would free individuals from the overbearing control of "Big Brother" - presumably, IBM's Personal computer.
Avec sous-titre en français.
 
Hier soir, dans la salle obscure d'un Gaumont, Michael Fassbender incarnant Steve Jobs m'a transporté dans l'histoire disruptive de Macintosh, trente ans de vie professionnelle ont défilé, trente années de rencontre: le cinéma, Maurice Bernard, de publicité, Michel Luneau, de théâtre, Félix Ascot, de littérature, Michel Breton Les Éditions Saint-Germain et hilippe Héraclès le Cherche Midi éditeur.

Here's my somewhat irreverent blog post about the ad, and the rise of Apple in terms of thinking differently, product design and control of the user experience: http://j.mp/Apple84

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